Budou České Budějovice přeplněné auty a kamióny, které si krátí trasu například po sjezdu z dálnice D3 směrem na Písek? I když je to zatím budoucnost několika let, město České Budějovice chce takovému řešení předejít. Proto se radnice obrací na kraj, aby se problémem zabýval.
"Severní tangenta je komunikace, která má podle územního plánu Města České Budějovice, vést po severním okraji města, to znamená v nezastaveném území. Má spojit silnice na Písek, Prahu a budoucí dálnici D3. Nicméně projektant, který je společnost Pragoprojekt, a investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, hledají jiné řešení, které by ušetřilo jejich peníze. Toto řešení našli ve propojení stávající Okružní ulice s křižovatkou u nákupního areálu v Českém Vrbném," vysvětlil českobudějovický primátor Juraj Thoma.Podle primátora Juraje Thomy je navrhované řešení nebezpečné, a to hned ze dvou důvodů: "Zatahuje veškerou tranzitní dopravu přímo do Českých Budějovic a v případě, že by tato stavba byla realizována, bude pak pro každého kratší a rychlejší cesta městem, než se složitě dostávat na dálniční okruh. Stavba by také byla vedena chráněným územím bývalých ramen řeky Vltavy a vyžádala by si demolici několika objektů, z čehož dva jsou obytné domy."I když je varianta severní tangenty navrhované Ředitelstvím silnic a dálnic levnější a kratší, primátor Juraj Thoma tvrdí, že pro České Budějovice je naprosto nepřijatelná a věří, že se k tomuto stanovisku přikloní i jihočeští zastupitelé.Podle Thomy by řešení neměla být jen jednoduchá a krátkozraká. Vybudováním dálnice D3 si sice město oddechne od tranzitu vozidel od Prahy, ale ostatní tranzit půjde znovu do centra.
URL| http://www.rozhlas.cz/_zprava/510461
|